דפים

יום שלישי, 26 ביוני 2012

מפגש סיום חגיגי לסדנה מעשית באחריות תאגידית

זו השנה השנייה בה מקיימת המכללה האקדמית תל אביב – יפו, התמחות ייחודית בנושא "אחריות חברתית של עסקים", במסגרת לימודי תואר BA בניהול וכלכלה.
התמחות זו כללה סדנא פרקטית שנתית אשר מטרתה הינה לאפשר לסטודנטים התנסות מעשית בפעולות ובתהליכים של אחריות חברתית בעסקים בישראל. הסדנא המסכמת הינה ספינת הדגל של ההתמחות, המעניקה הרחבת ידע מעבר לקורסי החובה והבחירה של ההתמחות ומטרתה לאפשר לסטודנטים לבצע אינטגרציה מבוססת שטח של הנושאים, הסוגיות המרכזיות והתחומים בהם עסקו במהלכה.
התוצר הסופי של הסדנא הינו פרויקט הגמר - דו"ח מסכם  ומעמיק אשר מתבסס על עבודת שדה בארגון ומוגש לו. הפרויקט נוצר בשיתוף עם הארגון במטרה לתת מענה מתאים לצורך אותו העלה הארגון בתחילת הדרך. הדוח משמש כלי עבור הארגונים ומיועד לסייע כמתווה לפעולות בתחום האחריות החברתית שהוגדר. כל פרויקט מלווה במנחה, איש מקצוע בכיר בתחומו.
במהלך הפרויקט, קיימו הסטודנטים פגישות, ראיונות ותצפיות על הארגונים, חקרו קראו ועיבדו חומרים עיוניים רלוונטיים והציגו את ממצאיהם ומסקנותיהם לאורך התהליך בפני מנחיהם והכיתה.
הפרויקטים הוצגו במפגש סיום חגיגי אשר התקיים ב 21.6.12, אותו כיבדו בנוכותם דיקאן פרופ' איזי בורוביץ' ומנכ"ל המכללה מר בני אלון.
ד"ר דנה לנדאו , ראש ההתמחות, ציינה כי הסדנה נבנתה במתכונת זו במיוחד היות שזו דרך מצוינת להעמקת והעשרת הבנתם את התחום ומימוש למידה על אחריות חברתית - הלכה למעשה, ולא רק בתיאוריה- ששם נמצאת הלמידה האמיתית אשר תורמת להבנה משמעותית של החומר הנלמד בתוכנית.
הסטודנטיות העידו כי עברו חוויה לימודית ומשמעותית בארגונים.

השנה בוצעו שלושה פרויקטים שונים ומגוונים ( את המצגות המלאות ניתן למצוא באתר הקורס):
מכבי
המטרה: " תרופות לכולם "יישום  הזכות לבריאות בקרב אוכלוסיות שהנגישות שלהן לתרופות היא נמוכה כגון אוכלוסייה מבוגרת, עולים חדשים, אוכלוסיה קשת יום.
מהות הפרויקט: הגברת הנגישות לתרופות באמצעות תיווך בין חברות התרופות לעמותת "חברים לרפואה" : על כל רכישת תרופות שתבצע מכבי, ייתרם אחוז מסויים של תרופות מהחברות המספקות  וע"י שיתוף פעולה עם עמותת חברים לרפואה  ניתן יהיה לחלק לאנשים קשיי יום אשר לא מסוגלים לרכוש את התרופות בעצמם
*          תפקידה של מכבי לנצל את כוחה כקניינית גדולה של תרופות –על מנת לקבל תרומות גדולות של תרופות מן הספקיות
*          על מכבי לדאוג להעברת התרופות למחסני עמותת "חברים לרפואה" ואלה ידאגו בעזרת בסיס הנתונים שלהם , להעבירם לנזקקים
Better Place
המטרה: לפתח את הפעילות החברתית של חברת  Better Place בשיתופם של עובדי הארגון ומנהליה.
          יצירת פרויקט אשר ילווה את הפעילות החברתית של הארגון לאורך זמן
          מיתוג של הארגון כארגון אחראי בתחום החברתי ולא רק סביבתי

          מהות הפרויקט: הגדרת אחת ממחלקות התפעול של החברה כמחלקה המאוישת ע"י עובדים עם מוגבלויות כגון: התקנת תחנות הטענה. ביצוע התאמות נדרשות מצד החברה לצורך
התאמת סביבת העבודה לאנשים עם מוגבלויות (נגישות).
גיוס עובדים עם מוגבלויות והשמתם במחלק הרלוונטית אשר יוכשרו ע"י עובדי החברה הותיקים.
חיים וסביבה
            המטרה: סיוע לארגון חיים וסביבה בהנעת והצלחת תהליך דיאלוג עם חברת "נשר".
            מהות הפרויקט: בניית המלצות ומדדים מתוך חומרים מקצועיים בינ"ל העוסקים בהשפעות סביבתיות של מגזר המלט הגלובלי.
            מודל עבודה ייחודי של "תמונת מראה": עבודה מול מחזיק עניין (סביבתי) של תאגיד במקום עבודה מול התאגיד.
            במהלך הפרויקט נלמד כי ההתייחסות אל מחזיקי העניין היא כאל חלק בלתי נפרד מהתאגיד עצמו.
            ניהול דיאלוג מקצועי ושקוף תורמת ל:פעילות סביבתית יותר תקינה והתנהלות עסקית חכמה יותר.