דפים

יום רביעי, 27 ביוני 2012

פרוייקט יזמים צעירים בחטיבה ביזמות

קוראים לי יותם ,ואני סטודנט בחוג לכלכלה וניהול בצירוף חטיבת יזמות.
כמו סטודנט ממוצע וטיפוסי אני מחפש בדרך כלל את הדרך הקלה והמהירה לצבור כמה שיותר נ"זים במינימום השקעה.
 ולכן ששמעתי לראשונה על מסלול של "יזמים צעירים " ,לבשתי את מסכת הסטודנט הציני והפקפקן  שאמר: אני?, להשקיע???  "מה אני צריך את זה ? " עזבו אתכם שטויות ,אני את פרק "הגדלת הראש" כבר סיימתי מזמן בצבא.
למרות הציניות והספקנות , הדבר שהכי שהיא הקסים אותי תחילה היה הרעיון של הקמת מיזם מאפס לפני סיום הלימודים.
על המסלול:
מסלול יזמים צעירים הוא מסלול מיוחד במינו שכן הוא פרקטי להפליא .הרעיון שעומד מאחוריו הוא חיבור בין תלמידי כיתות ט'- י' בבתי ספר יסודיים לבין מנחים עסקיים מחברות וגופים שונים.
את התהליך התחלנו בראיונות אישיים ,אחרי בחירת התלמידים המתאימים ביותר החלנו בגיבוש של הקבוצה,יצירת תקנון,פתיחת חשבון בנק, ובשלבים מתקדמים יותר: בחירת מוצר, בחירת תפקידים לחברה גיוס הון, יצאנו לפגישות עם חברות כגון " כלל" ביטוח ,עירית בת ים , והשתתפנו בירדים ובתחרויות שונות.
הפגישות עם התלמידים נערכו אחת לשבוע ,כל פגישה שעתיים.הפגישות הם למעשה הליבה של התהליך .בפגישות לימדנו את התלמידים מגוון של שיעורים תיאורטיים,סדנאות מכירה,עשינו סקרי שוק ועוד.....ככל שהתקדמנו בתהליך הקשר עם התלמידים התהדק.
על המוצר:
אחרי שלב של סיעור מוחות שנערך 2 מפגשים , התלמידים החליטו לייצר ולמכור את "הקונוסון".
הקונוסון הוא פח אשפה אישי מקרטון ממוחזר בצורת קונוס, המיועד לאיסוף אשפה בים. צורתו הייחודית מאפשר לתקוע אותו בחול ו4 פאותיו משמשות כשטח פרסומי .
המודל העסקי הוא מכירת השטח הפרסומי לחברות שונות.חשוב לציין שיש התעניינות רצינית מכמה גופים גדולים.
לא אשקר ואכתוב כי אין צורך להשקיע בפרויקט שכן מדובר בחברה אמיתית לכל דבר, אך הסיפוק שקיבלנו היה אדיר והניסיון שצברנו היה שווה כל דקה.
חשוב לציין כי קיבלנו תמיכה לאורך כל הדרך ממעיין קנפו (רכזת יזמים צעירים –איזור מרכז) ומפרופסור מירי לרנר-ראש חטיבת יזמות, שליוותה אותנו ברמה האישית לאורך סמסטר שלם ,ללא התמיכה לא היינו מגיעים להיכן שהגענו.
  למי ששואל הפרויקט אינו בהתנדבות , ומקבלים תמורתו 4 נקודות זכות .
מומלץ בחום למי שמחפש ערך מוסף מתואר ראשון !!!!!
יותם פרץ, ואופיר הרוש.


           אירוע  התחרות האזורית של קבוצות יזמים צעירים שהתרחש במאי 2012 במכללה האקדמית תל אביב-יפו