דפים

יום רביעי, 28 באפריל 2010

אסטרטגיה של סטארט-אפים - מציאות ודמיון - אייל בנימין


המילה סטארט-אפ מלווה לרב בצמד המילים 'תוכנית עסקית', או 'מודל עסקי' ו-'אסטרטגיה'.

הספרות האקדמית, כמו גם הקורסים במנהל עסקים, דנים רבות בחשיבות התיכנון קפדני טרם הזנקת מיזם חדש לדרכו. ייתרה מכך, כבר בשלב גיוס המימון הנדרש להקמת המיזם ייצפו המשקיעים הפוטנציאליים לראות תוכנית עסקית המציגה את האסטרטגיה בה בחרו היזמים; תוכנית אשר לרב תצורף כנספח להסכם ההשקעה כמו היו התחייבות לביצוע.

אך עד כמה עמוק חקוקה תוכנית זו בסלע? האם יהיו המשקיעים מוכנים לשינוי רדיקלי באסטרטגיה של מיזם בו השקיעו את מיטב כספם? האם יהיו היזמים לבצע בתוכניתם שינויים רדיקליים אשר הוצגו ע"י המשקיעים, והאם יש טעם בכלל לתכנן תוכניות חומש בסביבה דינמית ומלאת אי וודאות כמו עולם ההיי-טק?

בסמינר נדון בממצאים שעלו במחקר בעולם ובארץ לגבי הדרך בהן מתעצבת ומשתנה האסטרטגיה העסקית של מיזמים טכנולוגיים.